Wednesday 5 August 2020

Klana Resort Seremban Review


 Assalamualaikum semua.


Apa khabar? Semenjak COVID-19 ni, rindunya nak bercuti. Kalau dulu hampir setiap masa ada je I akan travel ke luar negara. Nampak gayanya, kali ni kita travel dalam Malaysia jela. Tapi rupanya, best juga ye travel dalam Malaysia ni. Baru I tahu wujudnya sebuah hotel yang rupanya ala-ala Santorini Greece, yang terletak di Seremban, Negeri Sembilan je tau!

Apakah nama hotel tersebut? Ya, sudah tentunya hotel yang viral itu iaitu Klana Resort Seremban! Tahukah korang bahawa hotel ini dahulunya dikenali sebagai Klana Olsen. Apa yang menariknya ialah, hotel Klana Resort ni merupakan hotel di bawah kerajaan Negeri Sembilan dan sering dikunjungi oleh Yang di Pertuan Besar Negeri Sembilan tau. Haaa power tak??

So jom kita lihat explore dulu 






BILIK JENIS APA YANG TERDAPAT DI KLANA RESORT?

Jom kita lihat jenis-jenis bilik yang terdapat di Klana Resort Seremban! Untuk pengetahuan korang, di Klana Resort, terdapat bilik yang terletak di tower, dan ada juga bilik yang terletak di blok. Jadi kita akan showcase dulu bilik yang terletak di tower, jadi dari lobby selepas check in, korang boleh naik lift je untuk ke bilik. 



 DELUXE ROOM 

Untuk pengetahuan korang, mereka kini sedang mengadakan promosi voucher untuk Deluxe Room ni semurah RM 90 tau! Murah kannn?? Dah lah bilik cantik hokeyyyy, sebab diorang baru buat major renovation. Memang serious berbaloi! Mana nak dapat harga RM 90 untuk bilik cantik camni, pastu valid digunakan untuk hari Sabtu Ahad jugak tau! Haa jom tengok Deluxe Room camne :


Katil dia walaupun single, tapi memang sangat luas, boleh la muat dua orang yang kurus dalam 1 katil single tu haha




Siap ada ironing board lagi tau! 



 Toilet dia pun luas gilaaaa! Macam tak percaya je bilik besar ni untuk RM 90 je tau!


 PREMIUM ROOM 

Kalau korang taknak ambil dua single bed macam tu, sebab korang prefer 1 katil besar, korang boleh book PREMIUM ROOM. Interior dia semua almost sama sebijik, cuma bezanya katil dia jela..



Kelebihan bilik di bahagian tower ini ialah, korang boleh nampak view menyeluruh Klana Resort Seremban, memang sangat-sangat cantik!



Tapi kalau korang nak experience bilik hotel yang ala-ala Santorini Greece tu, korang boleh try bilik-bilik yang bakal I ulaskan ni. Untuk ke sini, korang kena menaiki buggy yang ditawarkan oleh pihak hotel secara percuma, sebab agak berjauhan dengan lobby hotel. Fuhhh best yallssss! 



 POOL PREMIUM AND DELUXE ROOM 


For those yang nak easy access ke swimming pool, korang boleh pilih pool premium sebab buka-puka pintu sliding je memang korang boleh terus berlari ke swimming pool! Terletak di block 8. Berikut merupakan contoh bilik pool premium, biliknya ternyata lebih luas!


Haa buka pintu sliding je terus nampak pool!! Mesti tak keruan kalau ada bebudak ni! hihi.




 GARDEN PREMIUM AND DELUXE ROOM 

Selain pool premium, terdapat juga garden premium! Garden premium ini terletak di blok 7, iaitu bersebelahan dengan pool premium. Tetapi, bezanya dengan pool premium ialah pemandangan garden premium ialah taman hijau instead of kolam renang.



Yang menariknya, bilik ini siap ada connecting room, jadi sekiranya korang ada family yang besar, boleh la menempah dua bilik bersebelahan, jadi boleh la masuk mengikut pintu tersebut bila-bila masa sahaja! 



For me, plus point untuk Klana Resort Seremban ialah di semua bilik ada NETFLIX! Haha. So senang, kita sendiri yang pilih nak movie apa. Ok sekadar tu je ulasan untuk bilik-biliknya, so far best kannn sebab cantik, luas, murah dan siap ada Netflix! Haha. Ok jom kita move on ke next topic.


APA JE AKTIVITI YANG BOLEH BUAT DI KLANA RESORT?

Percaya atau tidak, sebenarnya terdapat banyak aktiviti yang boleh dibuat di Klana Resort Seremban tau!!


Haaa, ada pelbagai aktiviti yang korang boleh buat tau! Antara yang famous ialah ATV ride, flying fox, high ropes, macam-macam lah! Korang pon boleh buat BBQ dan private party tepi kolam. Besttt!


Kalau nak adakan private BBQ di swimming pool pon boleh, harga cuma RM 100 sahaja untuk in-house guest!

Selain itu, korang juga boleh cuba extreme activities di sini seperti menaiki ATV, cuba high ropes, flying fox, water rafting dan rapelling. Cuma berani tak berani je? Hihi. Berikut merupakan pakej-pakej yang disediakan. Bagi yang nak buat team building pon korang boleh try buat di sini. Pakej dia pun harga berpatutan!






Ini contoh my husband try, tapi ni kitorang try light2 je. Hahahaha.



Ini contoh I experience ATV. Yang ni pon kitorang try yg light-light je, saje nak isi masa lapang hihi



Selain itu, korang boleh la nak swimming atau berendam di swimming pool dia. Memang seronok sebab pool dia sangat luas!

KAT MANA NAK MAKAN KALAU STAY DI KLANA RESORT?

YURI JAPANESE HOUSE

Kalau korang datang ke Klana Resort Seremban, tolong, tolongggg lah try makan kat Yuri Japanese House ni, sebab sumpah memang sedap dan totally recommended! Dia terletak berhampiran dengan lobi Klana Resort Seremban, tapi korang kena turun tangga, dan lokasinya agak tersorok jadi tak ramai yang tahu tempat ni, so sebab tu i nak war-warkan kat korang, korang WAJIB TRY!!


Sebab apa I beriye promote dekat korang? Sebab seriously ni first time I jumpa restoran kat Malaysia yang memang sebijik macam kat Jepun! Memang kalau korang datang sini korang akan rasa vibe sama macam kalau korang makan kat restoran di negara Jepun. Diorang pun pernah memenangi banyak anugerah, dan kalau korang nak tahu, Yang Di Pertua Negeri Sembilan pun selalu makan kat restoran ni, jadi korang sangat beruntung kalau try makan kat restoran ni tau!







Cantik kan bilik dia? 
Bilik tatami ni korang boleh pilih nak muatkan berapa orang, sebab di sini terdapat 4 bilik tatami, dan bilik ni memang direka oleh orang Jepun. Memang sangat authentic! 


Antara menu yang korang wajib cuba di sini ialah :


KANI TANUKI SALAD


TEMPURA ZEN


MAKI SUSHI



This one I tak ingat nama tapi trust me memang sedappppp sangat. Maybe korang boleh tunjuk gambar ni je kalau korang nak try. Senang, hahaha


So inilah chef dia, sangat-sangat humble dan sangat-sangat pakar dalam penyediaan makanan Jepun! Memang boleh terasa setiap makanan yang dihidangkan tu menggunakan ingredients yang sangat segar dan premium. Serious, trust me! I sambil type ni pun rasa kecur air liur teringatkan sedapnyaaaa dish yang dihidangkannnn!




Memang sedapppp! Kalau korang nak try menu lain, kat bawah ni ada buku menunya. So korang boleh la usha-usha. Antara menu yang terdapat di restoran ini ialah :

MENU









CASCADES LOBBY LOUNGE

Selain Yuri Japanese Restaurant, di sini terkenal dengan pakej HI-Tea yang menarik, dan memang biasa tengok orang datang ke sini untuk menikmati Hi Tea. Korang boleh menikmati Hi Tea ni di Cascades Lobby Lounge. Kini diorang sedang mengadakan promosi sempena 'Welcome Back' dengan harga yang sangat berpatutan!





Dah sampai sini, perut pun dah lapar, mesti la nak cuba semua kan! So kitorang try combo A dan combo B. 

Combo set A consists of :
Doz Finger Sandwich
Buffalo Chicken Wings
dan air orange juice

Combo set B consists of :
Pisang goreng
Keropok lekor
Cucur Bilis
dan ice lemon tea

Both sedappp!! Selain itu, kat Cascades Lobby Lounge, korang juga boleh try Frappe dia, memang sedap dan kalau korang penggemar durian, korang boleh try kek durian dia, rare sangat!!





SELERA COFFEE HOUSE

Di Selera Coffee House, korang boleh menikmati Breakfast, Lunch dan Dinner. Pelbagai pakej yang menarik ditawarkan, korang boleh check di website Klana Resort untuk latest promotion.











Ok selesai sudah ceritakan semuanya, so tiba masanya untuk overall review yang korang nantikan haha

OVERALL REVIEW

PROS :

- Bilik luas 
- Bilik semua design baru 
- Harga promo sangat murah! 
- Macam-macam aktiviti boleh buat
- I suka bahagian blok sebab ala-ala Santorini Greece
- I super love Yuri Japanese Restaurant, next time nak datang lagi
- Swimming pool dia best sebab besar, so puas la berenang!
- Ada netflix, definitely a plus point
- Banyak promosi yang disediakan
- Bilik ada iron
- Parking banyak, tak perlu berebut parking
- Super comfy bed and pillow. Had a wonderful sleep walaupun baru lepas tengok cerita Ju-On kat Netflix hahaha!

CONS :

- Some parts of the hotel nampak dah lama, maybe perlu maintenance dan kerja-kerja pembersihan

Overall, I would say that my stay here was great! Macam-macam aktiviti ada, pastu bilik pun cantik dan bersih. Tidak dinafikan, hotel ni ada la bahagian yang nampak lama tetapi kalau untuk harga RM 90, rasanya boleh je tutup sebelah mata. Biasalah, hotel ni pun dah lama, itu memang tidak dinafikan. Haha. Ok apa tunggu lagi, cepat-cepat grab promosi dia RM 90 untuk deluxe room ni sekarang!


Boleh klik link ini untuk dapatkan voucher RM 90 sekarang : 60127097888
Voucher valid sehingga 30 Jun 2021

Boleh ke laman web Klana Resort untuk promosi terbaru :


Disclaimer : segala yang ditulis untuk post ini relevan diwaktu i datang review.





7 comments:

  1. In vacations, I am go resorts for spent the holidays with my family. Now I will go in this resort. Moreover, we are here to make your walls beautiful to providing the Exterior Painting Services in Knoxville TN. You can rely on us.

    ReplyDelete
  2. Do not take this subject matter lightly because it performs a decisive function in these exams. To put together well read NCERT books on History (Class 6-12), Geography (Class 6-12), Science (Class 6-10), Social Science (Class 6-10). Reading or extra newspapers together with Times of India, Hindustan Times, and The Hindu, day by day is mandatory. Do instruction preceding years’ check papers. Read in details topics like awards and their fields, Noble Prize winners, listing of Bharat Ratna Awardee, discoveries and innovations, countries foreign money and capital, list of critical days and dates, well-known countrywide parks and wild existence sanctuaries in India.

    tamilnadu government jobs

    ReplyDelete
  3. Wonderful one ,This articles teaches me a lots of information,Thank you for this great work More Details : Govt jobs in odisha

    ReplyDelete
  4. Prestige Customer Care, Service Center & Showroom Near Me: TTK Prestige Limited a TTK Group organization is India’s main kitchen and home apparatus organization. The organization has 5 best in class producing plants at Roorkee, Coimbatore, Hosur Karjan, and Khardi. It has 2 devoted Research and Development focuses. Prestige service center near me

    ReplyDelete
  5. When packing for a move, sooner or later you’ll get to packing a few cables here and there in the residence. In maximum cases, the ones cables can be electricity cords of digital devices and electric household home equipment but you’ll additionally get to packing connection cables of diverse peripheral devices, and extension cords as nicely. Click Here for more Details:
    Out of State Movers

    ReplyDelete

  6. AP government jobs
    The end result of APPSC organization 2 examination can be available online on the website. To see the result, the candidate needs to check the end result the usage of the login information:

    ReplyDelete
  7. National Hydroelectric Power Corporation (NHPC) Invites Application for 14 Trainee Officer Recruitment 2021+

    haryana govt jobs

    ReplyDelete