Friday 30 October 2015

El-Azzhar Camp, Banting

Assalamualaikum ya ahli kubur! Nak cerita sikit, kalau korang nak camping kan, ada satu tempat ni baik punya untuk korang cuba. Bukan hanya camping, tapi tidur di chalet pon bisa.

First of all, nak cerita, 1 bilik chalet tu RM 120. Kalau book 5, dpt free 2. So kalau nak bawak rombongan sekolah, students tidur di Khemah, cikgu tidur di hotel. *of course*. hahaha

So masa first2 masuk bilik, honestly I am not really impressed. I mean for RM 120, dan ghoman eh camtu. I was like pissed off jugaklah. Tapi takpe, kita datang untuk bersuka riaaa.






Dalam 1 bilik, ada 1 Queen sized bed, 1 single bed. So kalau datang anak beranak, memang boleh sangat sumbat dalam ni.

Rupanya, yang bilik kitorang dapat tu ialah bilik blok lama. My sisters dapat bilik blok lain, and bilik dia vavavoomm. Baru la syok sikit nak stay kan.





ni bilik dia. Better la dari kitorang punya. hmm

Moving on, kat sini ada macam2 aktiviti untuk buat. Some of the activities that we can do are :

1. High ropes
2. Jungle trekking
3. Flying Fox
4. Bina rakit dan kemudikannya

and macam2 lagi la yang aku pon tak habis explore.




Ini gadget2 dia la untuk naik high ropes. Keselamatan mesti diutamakan.


Flying fox dia 


Tasik dia.


Di sebabkan aku dah tak sabar nak coba, jadi aku pon main high ropes dia cecepat. First time aku tak gayat weh! Awesome baybehh


Anak buah aku power. hahaha.




Flying fox best giler. Yang ambikkan gambar2 kitorg ni abang yg in charge of high ropes ni. sangat baik orangnya!


Bina rakit dari tayar hahaha


Campsite dia

Kat sini pon ada dewan, dan surau. Kalau nak cari kedai makan pulak, terdekatnya ialah mamak, tapi itu pon tak sedap. Kalau nk makan masakan thai, korang kena keluar simpang dan cari jalan Kampung Tali Air. Dalam 10 min drive, baru jumpa deretan kedai makan.

Overall, aktiviti kat sini best, tp bilik yang aku dpt tak best so I'm not happy with it. Korang kena bawak barang2 mandian sendiri sbb mmg tak disediakan. Selain itu, cadar dia quite dirty and disgusting. So better bawak alas sendiri. Ini kalau korang dapat blok lama la. Kalau dpt blok baru best ahh untung ahh. Cuma tak kisah la blok baru ke lama ke, kebersihan itu penting ye dak?

Sorry, bila I'm writing a review, I write honestly untuk bagi korang baca. Aku ni sangat menilai kebersihan di tempat2 yang aku pergi, jadi I can be quite moody dpt tempat kotor. So for those yg nak buat hotel tu, sila maintain kebersihan okay!

d4e942d46605e68ad57f3e3e8ec16e956beeea54565340ae83

No comments:

Post a Comment