Tuesday 5 March 2019

MyKori Dessert Cafe SS15 Review

Hi all! Baru-baru ni ada orang suggest untuk try MyKori Dessert, and since we love shaved Ice so much, so of course we accepted it! 

Kitorang try di cafe yang terdekat dengan kitorang at that moment, so it was at MyKori Dessert, SS15, Subang.

I was surprised that it is located on the second floor. A little bit of climbing up the stairs I must say. Haha





The interior of this cafe





The menu. Tak banyak choice but I guess diorang nak maintain the quality so that’s why la kot haha

So we ordered Melon Kakigori RM 26. Sebenarnya nak try Mango tapi bila tengok macam kordial je so macam turned off and tak berminat nak try. Unlike Hanbing and K Fry which uses real mangoes.



Sekarang banyak restoran konsep dia ambil sendiri. So kita akan diberi UFO Buzzer macamni, dan kita tunggu je sampai dia BUZZ. Sementara tu boleh la duduk dulu.



So we waited.... and waited.... tak BUZZ pon lagiii????? Dah 15 minit ni menunggu for one ice cream. 



Haaa akhirnya BUZZ pon. Maknanya ice cream kita dah siap yeay! 



So kena pergi pickup sendiri kat kaunter.



Akhirnyaaaa ecewah macam lama sangat je menunggu haha But frankly, agak lama la jugakkk sebab usually kalau other restaurants boleh siap within 10 minutes jee.

But put aside all those, jom kita cubaaaa sebelum cair!




Review Melon Kakigori

My rate : ⭐️⭐️

Not as I expected. I will definitely give plus points for the creativity, but too bad, rasa dia agak bland, emm tawar. 

For the price range of RM 26 (which is lebih kurang harga shaved ice di restoran lain) saiz dia jauh lebih kecil and hence, tak memuaskan.

For this cafe on the other hand, I will rate it ⭐️⭐️⭐️

Pros :
Clean
Nice interior

Cons :
Shaved ice biasa je tak wow mana pun (please prove me wrong)
Service lambat
The restaurant is upstairs

Ingat nak order banyak sebab nak try, tapi order satu je pon dah tak syok, emm nasib tak order banyak. 

MyKori Dessert please prove me wrong. Hopefully I can try all of your other desserts so that I can tell the world how good it is! But for now, I will stick to my ratings. 

DISCLAIMER
This is my honest review based on my personal experience at that moment. It might be different to your experiences in the future.



3 comments:

  1. kalo balik kampung rasanya Subang ni jauh jugala nak pergi.
    tapi comel jugak menu2 dia and melon tu bulat2 dia letak. mana tau terlajak ke Subang hehe..

    ReplyDelete