Thursday 1 December 2016

India Overview

Ketika kita berfikir tentang India, terdapat banyak perkara yang berbeza yang datang ke minda kita. Pertama terdapat hutan hijau, pantai yang indah dan pohon-pohon kurma. Pada masa yang sama kita berfikir tentang kemiskinan hasilnya. Kita berfikir tentang bandar-bandar Pondok di bulatan luar bandar-bandar besar dan orang-orang yang tinggal di rumah usang di kawasan luar bandar tanpa elektrik atau air. Banjir kerana hujan monsun pada musim panas dan musim sejuk yang kering dan panas membuat sukar untuk membuat wang dengan pertanian.


Semasa lawatan ke India Tidak hanya perlu melawat kuil dan bangunan cantik bekas raja-raja atau mempunyai hari yang baik di pantai tetapi juga melawat salah satu perkampungan yang miskin. Dengan organisasi yang membantu orang-orang yang boleh memandu ke tempat-tempat yang terpencil dan mengenali rakyat dan masalah mereka. Walaupun mereka hidup dalam keadaan sukar dan kemiskinan rakyat seolah-olah menjadi bertuah dan gembira dalam jenis yang sama sekali berbeza cara. Mereka berfikiran terbuka, mesra dan mengalu-alukan semua jenis pengunjung.



Top 1: Taj Mahal





Taj Mahal, juga dikenali sebagai mahkota istana, mungkin adalah pandangan yang paling popular di India. Makam ini dibina 1631 oleh Maharaja Mughal Shahjahan dalam ingatan isteri yang telah mati. Bangunan marmar putih bersinar dan mempunyai penampilan yang unik penuh dengan keindahan dan sihir. Selain daripada marmar bangunan itu juga dipenuhi dengan permata. Lebih daripada 20,000 pembina telah bekerja pada pembinaan Taj Mahal.


Terdapat banyak legenda memberitahu bahawa selepas bangunan itu siap Sha Jahan memerintahkan untuk membunuh semua arkitek dan potong tangan semua pekerja supaya tiada siapa yang dapat membina bangunan yang sama. The Mughal maharaja sendiri telah disemadikan di sebelah isterinya walaupun legenda lain mengatakan dia mahu mempunyai makam lain di seberang sungai. Yang ini sepatutnya melihat sama seperti Taj Mahal satunya perbezaan adalah warna hitam.



Hari ini Taj Mahal boleh dikunjungi. Ia dianggap sebagai contoh terbaik senibina Mughal kerana keindahan dan simetri. Ia adalah tambahan pula UNESCO warisan budaya dunia sejak 2007.



Top 2: Jama Masjid




Masjid Jama di Delhi



Masjid Dunia mencerminkan dipanggil Masjid Jama di Delhi adalah masjid terbesar di India dan salah satu yang terbesar di seluruh dunia. Bangunan ini diperbuat daripada batu pasir merah dan marmar putih. Kubah contohnya diperbuat daripada marmar. Gabungan merah dan putih kelihatan benar-benar indah.



Di masjid ini Hindu solat Jumaat. Dataran di hadapan masjid boleh menjadi tempat berlindung 20,000 orang yang beriman. Beberapa bahagian masjid boleh dikunjungi untuk jumlah yang kecil oleh pelancong. Walaupun dari luar bangunan itu cantik. Ia dibina oleh Shajahan, maharaja Mughal yang sama yang membina Taj Mahal dan Kota Merah.



Top 3: The Red Fort







Di Delhi ada boleh menemui satu lagi penglihatan penting India yang dikenali sebagai Fort Merah. Fort ini ialah bangunan istana dan peperangan pada masa yang sama dibina oleh Shajahan. Nama Kota Merah adalah berdasarkan kepada batu pasir merah bahan yang digunakan. Warna merah adalah satu perbezaan yang besar kepada sekitarnya. The Fort dikelilingi oleh dinding besar yang betul-betul mengikuti empat arah kardinal. Di bahagian dalam terdapat taman-taman yang besar dan istana-istana megah. Sebahagian daripada bangunan boleh dilawati dan dilihat dari dalam. Bangunan-bangunan istana yang diperbuat daripada marmar putih dan oleh itu mereka kelihatan amat indah dan ada kepentingan dipaparkan. Dalam dinding merah yang dapat melihat sebahagian kecil di dunia raja-raja Hindu.



The Fort Merah adalah salah satu tempat yang paling dikunjungi di India dan sejak 2007 ia adalah sebahagian daripada warisan dunia UNESCO budaya.



Ketika melawat Fort satu boleh belajar sesuatu tentang sejarah India. Banyak penaklukan dan serangan tidak lulus Fort ghaib.



Top 4: Makam Humayun






Makam Humayun adalah satu lagi pandangan yang terletak di Delhi. Ia adalah makam Maharaja Mughal Humayun Muhammad Nasiruddin. Beliau adalah Mughal kedua di India. Makam ini dianggap sebagai bangunan wakil pertama seni bina Mughal, yang menjadi penting untuk negara kemudian. Bangunan ini telah didirikan selepas Humayun mati oleh isterinya. Dia sangat kritikal dan juga tidur di banyak bangunan.



Makam ini adalah pusat taman yang indah, ditarik oleh empat saluran air. Taman ini bertujuan untuk menjadi Persian gaya Paradise Garden.



Untuk ke kubur seseorang perlu lulus pintu gerbang yang berlainan daripada pintu gerbang makam Mughal lain. Makam sendiri menunjukkan aspek yang lebih berbeza untuk makam Mughal lain. Ia mempunyai sebagai contoh tidak menara menara sekitarnya.



Bahagian utama bangunan itu adalah sebuah kubah yang meliputi bilik makam ini. Makam Humayun dibuat warisan budaya dunia UNESCO pada tahun 1993 dan kerja-kerja pemulihan mengambil masa sehingga 2003. Hari ini kekuatan kuno dapat dilihat lagi.



Top 5: Pushkar





Bandar Pushkar adalah sebuah bandar kecil yang terletak di utara-barat India. Walaupun bandar adalah sangat kecil ia mempunyai peranan yang penting bagi negeri Rajasthan. Ia terletak di Tasik Pushkar, air suci. Banyak Hindu pergi ke sana setiap tahun untuk mendapatkan berkat atau untuk memberkati keluarga mereka. Berkat ini memegang oleh Brahman dan apabila tanda bagi Berbahagialah tempat yang merah di dahi.


Beisdes Pushkar Tasik Pushkar mempunyai banyak kuil-kuil. Yang paling terkenal adalah kuil Brahma itu. Ia adalah satu bentuk kuil unik abad ke-14. Pekan ini juga mempunyai Ghats biasa dan kira-kira 400 kuil-kuil kecil.



Mereka yang melawat India pada November pasti perlu pergi ke Pushkar. Pada bulan ini terdapat pasaran unta yang terkenal. Salah satu pasaran unta terbesar di dunia yang dikunjungi oleh ratus ribu orang.



Top 6: Golden Temple




Harmandir Sahib



Kuil Emas dipanggil Harmandir Sahib adalah Sikh Gurdwara penting. Ia terletak di Amritsar di utara India. Kuil ini ditutup dengan emas yang bertanggungjawab untuk nama. Sekitar kuil terdapat sebuah bangunan istana yang besar. The Harmandir Sahib dibina oleh kelima Sikh Guru dalam abad ke-16. Terdapat garis-garis membaca daripada Kitab Suci Sikh setiap hari. Digabungkan dengan muzik mereka disiarkan di seluruh kawasan.



Kuil ini dikunjungi oleh ribu jemaah haji yang dibenarkan untuk tidur di sana sehingga tiga hari. Tetapi kuil dia bukan sahaja tempat perlindungan dan doa, ia memiliki peranan yang penting dalam kisah kesusahan daripada Sikh di India. Kuil ini telah diserang banyak kali untuk memansuhkan Sikh, oleh itu ia adalah suatu tanda diskriminasi kaum minoriti di India.



Terdapat sebuah muzium di pintu masuk utama yang menunjukkan apa yang berlaku dalam sejarah. Melawat tokong itu pada waktu malam adalah lebih menarik. Bangunan ini terletak bersebelahan dengan air dan lampu keemasan tersebut ditunjukkan di dalam air.



Top 7: Goa




Goa adalah sebuah negeri di barat daya India. Ia adalah popular dengan pantainya yang indah dan hutan pohon besar. Selain daripada alam semula jadi yang indah Goa terkenal dengan orang terbuka hati itu. Negeri ini adalah tanah jajahan Portugis untuk masa yang lama dan masih terdapat beberapa bangunan yang membawa masa ini kembali ke fikiran. Goa adalah tempat yang sesuai untuk menghabiskan hari di pantai dan melihat bahagian yang berbeza dari India.



Top 8: Mumbai




Mumbai merupakan ibu negara India dan terletak di barat negara ini. Sehingga 1996 ia dipanggil Bombay secara rasmi. Mumbai merupakan bandar pelabuhan yang paling penting dalam India. Daripada hanya menggunakan lapangan terbang yang seseorang itu perlu tinggal beberapa hari di bandar ini terang. Selain Pusat membeli-belah moden ada tempat purba juga. Sebagai contoh seseorang boleh melawat Colava pulau itu dengan Gateway of India, Menara Rajabai, gua Elephanta dan banyak lagi. Taman-taman dan muzium bandar yang besar juga. Di Malabar Hill terdapat Taman Tergantung Mumbai, dengan patung-patung haiwan besar mereka yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan.



Dalam satu Mumbai juga boleh melawat peristiwa-peristiwa penting dan perayaan-perayaan contohnya Banganga Music Festival pada bulan Januari, Marathon Mumbai, Festival Filem Antarabangsa Mumbai, The Ganesh Charturi, Perlumbaan Kuda dan lain-lain.

16 comments:

  1. Great post !! thanks for sharing with us.

    ReplyDelete
  2. Nice post!! thanks for describe the information about india.I like your post . Thanks for the sharing !!

    ReplyDelete
  3. We havethe best travel agents & they have an extensive knowledge on pitfalls to your destination and can avoid them by choosing the right path for traveling for you, something you will have a tough time finding out yourself. We are here perfect solution to any of your travel needs be it Flights booking, Bus bookings, Couple trips, Group travel or any customized tour to your wished place, we at Navbharat Tours plan it all for you.

    ReplyDelete
  4. We at Moti Laminates manufacturers Dook skin Laminates, Laminates Manufacturer, Laminates for Home, Office, Commercial, OEM Laminates Manufacturer & Exporter located at Visnagar, Gujarat, India.

    ReplyDelete
  5. I like your post. It is good to see you verbalize from the heart and clarity on this important subject can be easily observed... 花蓮獨木舟

    ReplyDelete
  6. The tourist visa for India can be used for tourism, visiting family and friends, or attending a yoga retreat. Learn more about the e-Tourist visa for India. india visa

    ReplyDelete
  7. thanks for taking the end up outdated to talk about this, I feel strongly nearly it and have an impact on a pedestal mastering more on the order of this concern. travel blogspot

    ReplyDelete
  8. I‌ ‌was‌ ‌very‌ ‌happy‌ ‌read‌ ‌pleased‌ ‌to‌ ‌find‌ ‌this‌ ‌web-site.I‌ ‌wanted‌ ‌to‌ ‌
    thanks‌ ‌for‌ All‌ ‌foreign‌ ‌visitors‌ ‌can‌ ‌apply for visa to turkey ‌their‌ ‌visas‌ ‌through‌ ‌the‌ ‌FRRO‌ ‌/‌ ‌FRO‌ ‌
    website‌ ‌/‌ ‌mobile‌ ‌app‌ ‌you‌ ‌can‌ ‌request‌ ‌letter‌ ‌for‌ ‌visa‌ ‌extension‌ Visacent
    Services.‌ ‌This‌ ‌is‌ ‌a‌ ‌completely‌ ‌interactive‌ ‌process‌ ‌and‌ ‌you‌ ‌do‌ ‌not‌ ‌need‌ ‌
    to‌ ‌visit‌ ‌the‌ ‌FRRO‌ ‌/‌ ‌FRO‌ ‌office‌ ‌unless‌ ‌you‌ ‌receive‌ ‌a‌ ‌call‌ ‌from‌ ‌FRRO‌ ‌/‌ ‌
    FRO‌ ‌for‌ ‌a‌ turkish visa ‌specific‌ ‌reason.‌ ‌

    ReplyDelete
  9. Nice article... Thanks for this article... keep it up... Is India issuing tourist visas? Great news for international travelers India start issuing tourist visas again and travelers have more time to explore India because the Indian government restored long-term visas.

    ReplyDelete
  10. I found this article to be extremely inspiring. There are three types of India tourist visa for US citizens: 30 days, one year, and five years, and they can be applied for online.

    ReplyDelete

  11. Hello, I wanted to write a little Info related to Visa. Are you interested in traveling to any country? Yes, you can e visa apply online. You can fill out your visa application form online within 5 to 10 minutes via our Visacent website. We offer visas to citizens of over 190 countries. You can read more info about visas via our website.

    ReplyDelete
  12. Wow you have nice content on your page. Your audience will enjoy it while they are read. Turkey visitors can check Turkey visa requirements. The process is easy and convenient which saves your time & money.

    ReplyDelete