Monday 6 July 2015

Melancong dan Volunteer



Hi semua. Sekarang ni ada banyak cara untuk travel. Nak travel dan dalam masa yang sama buat amal kebajikan? Haa ape lagi, cuba la melancong sambil volunteer.. Ada banyak agensi dan NGO yang organise programs for free. Depends juga, ada yang fully taja korang, ade juga yang korang kena keluar kan duit sendiri dari A-Z (Yela kata nak volunteer) Ada juga yang kita bayar half2 dan ada juga kita cuma bayar membership dia. I don't know, it really depends on the organisational itself.

 Di bawah ni aku listkan yang mana aku dah usha2 and cam syok je. Korang boleh la cuba usha2 jugak ye. Sambil travel, kita beramal. In sha Allah.. Click je link bawah ni.









Aku pun memang teringin sangat nak buat organisation sendiri pastu travel untuk buat volunteering. Baru2 ni kami pergi Kemboja dan rasa best sangat kalau organise a volunteering program. Anyone nak join? 



3 comments:

  1. nak join! u pg travel alone or dgn kawan?

    ReplyDelete
  2. NGO MISI7 pun ada buat program melancong+volunterr+donate kat Acheh, Chiang Rai, Cambodia, Laos etc. Boleh pilih nak trip sendiri(min 6 orang) or ikut trip MISI7(date fix). If berminat, boleh roger saya utk more info. Whatsapp 0145223209-mira, sy PIC untuk program misi7 luar negara. :)

    ReplyDelete